Anasayfa Klasik İznik Çinileri Klasik Kütahya Cinileri Kütahya Çinileri Çini & Gümüş Takılar Kurumsal Promosyonlar İznik Panolar Fincan Setleri Çini Hakkında İletişim

     

 
 

 

 

 
 

 

 

     

 

Cini Tabak

25cm Haliç Desenli Çini Tabaklar

Geleneksel Osmanlı Çini Tabakları

 
Balık Doneli 25cm Haliç Tabak Laleli 25cm Haliç Çini Tabak Karanfilli 25cm Haliç Çini Tabak
2514-02 2514-03 2514-01
     
Laleli 25cm Haliç Çini Tabak Lotus Doneli  Haliç Tabak 25cm Çini Tabak
2514-06 2514-08 2514-07
     
Laleli  Haliç Tabak 25cm HaliçÇini Tabak Laleli 25cm Haliç Çini Tabak
2514-04 2514 2514-05
   

18cm, 25cm, 30cm, 35cm, 40cm, 45cm ve üzeri çini tabaklar

 

 
 

Kütahya da beylikler ve Osmanlı döneminde çeşitle yapılarda kullanılan çiniler, Buradaki çalışmaların 1370 yıllarda  başladığını gösterir. Bu anlamda ilk uygulama Kütahya Kurşunlu camiindeki tek renk sırlı tuğlalardır. Çinicilik tarihi hakkında yeterli çalışmalar henüz yapılmamakla birlikte İznik dönemi ile  Hemen  hemen aynı  zamanda başladığını gösterir. İznik de çiniciliğe 18 yüzyıldan sonra uzun bir dönem ara- Bu Osmanlı desteğinin bittiği dönemdir.- verilmesine karşın Kütahya çiniciliği kesintisiz üretimini sürdürmüştür. Kütahya çinileri genel olarak;Kazıma tekniği,koyu mavi, mangan moru,firuze ve siyah renkler, sırlardaki incelik ve sıksık  Rastlanan ince çatlaklar(krekle) , renklerin koyu tonlarda  kullanılması ile İznik çinilerinden Farklılıklar gösterir.Kullanılan hamurun rengi İznik çinilerine göre daha sarımsı ve kurşun oranı yüksektir.Bu nedenle daha parlak görünümü vardır. Genellikle desen ve renklerde İznik çinileri ile parelellik gösteren Kütahya çinileri Osmanlı Devlet adamları ve Mimarları tarafından  zaman zaman sipariş verilmiştir. Özellikle Mimar Sinan’ın desinatörlere çizdirdiği desenleri hem İznik hem de Kütahya daki atölyelere gönderdiği bilinir. Fakat sarayın İznik yönündeki desteği nedeniyle İznik çinileri tercih edilmesine karşın aynı dönemde Kütahya Da gelişmiş çini üretiminin olduğunu gösterir. 17 yüzyılda  Kütahya çiniciliği daha önemli bir konuma gelmiş; dönemin kayıtlarında çin porselenine 150,İznik çinisine 60 akçe değer biçilirken Kütahya çinisine 500 akçe değer biçilmiştir.Bu dönemde Osmanlı geçit törenlerinde İznik ve Kütahya çinileri aynı anda sergilenmiş Kütahya çinilerinin beğenildiğinden söz edilmiştir. İznik’de sadece 9 atölye üretim yaparken Kütahya’da 34 atölyenin olduğu anlatılmaktadır. Aynı dönemde İznik de üretim azlığı nedeni ile siparişler yetiştirilememiş,buna karşın Kütahya da üretim yoğun olarak canlılığını sürdürmüştür  ve bu üretim sürekliliği günümüzde de devam etmektedir. gösterişli bir armağan,Orta Asya’daki Kâşân şehrinden dolayı çiniye “Kâşî” denildiği bilinmektedir, çini fırını, odunlu çini fırınları daha sonrada elektrikli fırınlar çinicilikte kullanılmıştır